LOTUS İLAÇ İLE HEDEFİMİZ GLOBAL PAZARLAR

0

Lotus İlaç Medikaal Direktörü Ecz. Özlem Sezer ile yaptığımız görüşmede,
Sezer bize Lotus İlaç, ürünleri ve hedefleri hakkında sorularımızı
cevaplayarak aşağıdaki bilgileri aktardı.

Lotus İlaç hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?

Lotus İlaç küresel bir marka oluşturma hedefi ve ilaç sektöründeki sağlam altyapısı ile günümüzün değişen ihtiyaçlarından yola çıkarak yeni bakış açısıyla yatırımlar ve uygulamalar kullanıma sunmaktadır. 2020 yılında Uzman Eczacı Özlem Sezer tarafından
kurulan Lotus İlaç, OTC’de öncü, dinamik ve yenilikçi adımlarla sektöre adım atmış bir firmadır. Pazar gerçeklerini ve tüketici ihtiyaçlarını iyi bilen, güncel gelişmeleri yakından takip eden, uzun yıllar ilaç ve sağlık sektörünün çeşitli alanlarına emek vermiş üç
ortak ile yoluna devam etmektedir. Lotus İlaç olarak, sektöre kendi markamız Nouplus ile giriş yaparken, süreç içinde diğer global markalarla da iş birliklerimizi geliştirdik. Markalarımıza ait ürünleri etkili, güvenilir, yenilikçi ve bilimsel kanıtlara dayalı, GMP ve HACCP standartlarında üretmekteyiz. Amacımız, tüketicinin ihtiyacına yönelik ürünleri pazara sunarak yaşam kalitesini artırmak ve sağlıklı yaşam bilincini geliştirmek.

Lotus İlaç hangi ürünlere ağırlık vermektedir?

Lotus İlaç, ilaç pazarında aslında tüm kategorilerde tecrübeli bir kadroya sahip diye düşünüyorum. Gıda takviyesi pazarı şu an için en iddialı olduğu kategori diyebiliriz.
İlk 2 senede firmamızın geldiği nokta, başarılı bir girişle gıda takviyesi pazarında yerini alan, çok eşi olan bir örnek değil aslında. Lotus İlaç, çalıştığı, çalışacağı tüm ürünlerde inovatif, sağlığa değer katan ve yüksek kalite üretim anlayışını sahiplenmiştir.
Ayrıca, ilaç pazarında Türkiye’de olmayan, patentli ve fark yaratacak ürünler üzerinde çalışmaktayız.

Piyasadaki Pazar payı ve hedefleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Çok yeni ve genç bir kuruluş olduğumuzu hesaba katarak söylemeliyim ki, gerek Nouplus gerekse distribitörlüğünü yaptığımız diğer markalarımızın mevcut pazar payını büyütme yolunda sağlıklı adımlar atıyoruz. Pazar hedeflerimizi iki ayrı segment üzerinden belirledik. Bunlar ana başlıklarıyla nihai tüketici ve eczacılar… Bu segmentler hakkındaki ilk ve en
önemli hedefimiz onların ürünlerimize erişimini artırmak. Tabii ki bu kadar da değil, bunun yanı sıra Nouplus ürün yelpazesini genişleterek hem lokal hem de global marketteki yerimizi büyütmek, önde gelen ve üzerinde ciddiyetle çalıştığımız hedeflerimizden.

İleriye dönük olarak hangi konularda yatırım yapmayı öngörüyorsunuz?

Öncelikle pazarı dikkatle takip ederek, tüketici ihtiyaçlarını belirlemek ve o doğrultuda yapacağımız yatırımlarla ihtiyaçları cevaplamak. Bu sürecin doğru seyir etmesi için vazgeçilmez bir unsur elbette ARGE’dir. Şu anda tedarik ettiğimiz bu hizmeti kendi
bünyemizde oluşturarak, yenilikçi karakterimizin ortaya çıkmasını sağlamak amacındayız. Bu sayede iç pazarda kalıcı olarak dış pazarlara açılmak ve küresel iddiamızı gerçekleştirmek istiyoruz. Bu hedefin markamıza katacağı artı değerin yanı sıra ülkemiz ekonomisine de katma değer sağlayacağının bilincindeyiz. Yurt dışı fuarlara katılarak hem dünyanın nasıl nefes aldığını görmek hem de İhracat portföyümüzü geliştirmek de vizyonumuzun bir parçasıdır.

Biraz da ürünlerinizden bahsedebilir misiniz?

Lotus İlaç olarak şu an 3 markayı aktif olarak çalışmaktayız. Öz markamız Nouplus , genişleyen inovatif ürün gamıyla Türkiye ile birlikte dünyaya da pazarladığımız yerli markamızdır. Nouplus ile besin desteği pazarında her gün sağlamlaşan bir yer edinmekteyiz. İkinci olarak dünyaca bilinen Natrol markasının bugün dünyada ellinin üzerinde ülkede 54.000 den fazla satış noktasında tercih edildiğini söyleyebilirim. Lider bir marka olan Natrol, Türkiye’de Lotus İlaç’la birlikte yürümekte. Ve Edible Health… Collagen
hidrolize peptitler içeren Fransa menşeili İngiltere markasıdır. Türkiye pazarına Lotus İlaç ile
birlikte giren bir diğer önemli ve iddialı markamızdır.

Eklemek istedikleriniz?

Bildiğiniz gibi içinde bulunduğumuz pandemik koşullar dünyayı bir anda etkisi
altına aldı ve olumsuzluklar, toplumsal endişeler arttı. Bununla beraber de sağlığın önemi daha çok belirginleşti. Gerek psikolojik ve gerekse fiziksel sağlığın korunmasına yönelik yeni bir bilinç şekillendi. OTC ürünleri kullanma ve farkındalığın artması pazarı da büyüttü ve cazip hale getirdi. Bu sürecin doğru analizi bize de sorumluluklar yükledi ve her an uyanık ve tetikte olmamızı getirdi. Çalışmalarımızı hızlandırdık, derinleştirdik. Kat ettiğimiz
yol yeni ve genç bir firma olarak hayli tatminkar ancak daha çok yolumuz var ve inancımız var. Bu bağlamda bize ve ürünlerimize inanan, yanımızda duran doktor, eczacı ve tüketicilerimize teşekkür etmek de borcumuzdur.

ECZ. ÖZLEM SEZER KİMDİR

1984 Samsun doğumluyum. Orta ve lise öğrenimimi Samsun’da tamamladıktan sonra 2002-2006 yılları arasında Ankara Üniversitesi Eczacılık fakültesinde lisans eğitimimi bitirdim. Akabinde Ankara üniversitesi Farmakoloji yüksek lisansı ile uzman eczacı ünvanını almaya hak kazandım. İş hayatıma ilaç ihracatında sektörün lider firmalarından Co-re-na Ecza deposunda mesul müdür olarak başladım. Kendimi geliştirme isteğim ve çalışkanlığımla ihracat uzmanlığına terfi ettim. İlaç sektörünün merkezinin İstanbul olduğunu düşünerek Ankara’daki iş hayatımı sonlandırarak Deva Holding’e medikal ruhsatlandırma ve farmakovijilans uzmanı olarak transfer oldum. 2011 yılında İstanbul Bakırköy’de Özlem Eczanesini açarak serbest eczacılığa adım attım. Aktif olarak serbest eczacılığa devam ederken klinik ve klinik dışı raporlar hazırlayarak çeşitli ilaç firmalarına danışmanlık veriyorum. Tüm bu birikimleri daha fazla kişiye ulaştırmak adına bir girişimde bulunmanın gerekli olduğunu düşünerek 2020 yılında Lotus İlaç pazarlamanın kurulma sürecinin içinde yer aldım. Halen Lotus ilaç Pazarlamada medikal direktörlük
görevine devam etmekteyim.