Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
GenelGüncelHaberler

ECZANELERDE ETKİLİ YÖNETİM STRATEJİLERİ

Faruk Nalbantoğlu
Artıfarma Group Yönetim Kurulu Başkanı Eczane Yönetim Danışmanı

Günümüzde gerek ülkemizde yaşanan ekonomik dalgalanmalar ve gerekse eczacılık sektörünün en önemli tüketici trafik ürünü olan reçete ile satılan ilaçlarda düşen karlılık oranları ve bununla birlikte artan işletme giderleri eczanelerin yaşamını devem ettirebilmesi açısından zorluklar yaşamasına ve maalesef mali krizler ile rekabet ortamında da zorluklar çekmesine neden olmaktadır. Bu nedenle her bir eczanenin yaşam faaliyetini devam ettirmek amacı ile mevcut çalışma günü için sistemli bir iş planı oluşturması ve gelecek dönemi de etkili bir şekilde planlaması gerekmektedir.

Eczanelerde de diğer tüm işletmeler ticari bir süreç vardır. Ve tıpkı insan organizması gibi yaşayan bir organizmadır, bir organizmada asıl olan yaşam faaliyetinin devamıdır.

Bildiğiniz gibi insan organizması sistemlerden oluşur ve her bir sistem kendi içinde kendine tanımlanmış görevleri yerine getirmekten sorumludur. Eğer sistemlerden biri görevlerini yerine getirirken bir sorun yaşar ve görevini aksatırsa yaşayacağı bu aksaklık diğer bir sisteminde sorunlar yaşamasına neden olacaktır. Bunun sonunda ise tüm sistemler zarar görecek ve organizma önce sağlık sorunları yaşamaya başlayacak günün sonunda ise yaşam faaliyetini sonlandıracaktır.

İşte ticari işletmelerde organizmadaki sistemler gibi departmanlar vardır ve her bir departman kendi içinde kendine tanımlanmış görevleri eksiksiz yerine getirmek zorundadır. Aksi durumda işler ilerlemeyecek ve bir noktada tıkanacak bu da işletmenin faaliyetine zarar verecektir. Bu durum tabi ki eczanelerde de böyle ancak bir farkla, eczanelerde diğer işletmelerde olduğu gibi her bir departmana ayrı bir sorumlu konumlandırıp herkes yalnızca kendi işini yapsın deme şansımız maalesef olamıyor, eczanelerde bir kişi birden fazla işi aynı anda yapması gerekiyor en büyük sorunda bu aslında, tam da bu noktada eczanelerde iş bölümü yapmak, iş için zaman planı oluşturmak doğru kişinin doğru zamanda o işi yapmasının sağlanması gerekiyor ki bu üzerinde çalışılması gereken ve her ay yeniden değerlendirilerek en doğru zamanda en doğru işin en doğru kişiye verildiğinin belirlenmesi gerekir.

O halde şöyle demek doğru olur sanırım, “her zaman daha iyi bir eczane mümkün” yeterki bunun için eczanenize objektif bir bakış geliştirmeyi deneyin.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu