YENİ ÜRÜNLERLE BÜYÜMEYE DEVAM

0

İLKO İlaç-Wellcare İcra Kurulu Üyesi Mustafa Cem Öncel, kendisi ile yaptığımız röportajda sektöre yeni ve farklı ürünler sunarak Wellcare olarak büyümeye devam edeceklerini belirterek, Wellcare ürünleri ve 2021 hedefleri ile ilgili bilgiler verdi.

Wellcare markası nasıl doğdu? Ürün gamından bahsedebilir misiniz?

Sektörümüzdeki değişimleri incelediğimizde bir yandan başta biyoteknoloji olmak üzere yüksek teknolojiye dayalı, yenilikçi ürünlere doğru kayma devam ederken; diğer yandan da yaşam süresinin uzaması ve yaşam şartlarındaki değişimle birlikte, önleyici ve koruyucu tedaviye yönelik ilaçların kullanımının arttığını görüyoruz.

Biz de biyoteknoloji gibi yüksek teknoloji alanlarındaki yatırımlarımız yanında, günümüzün yeni ve değişen ihtiyaçlarından yola çıkarak 2015 yılında tüketici sağlığı markamız Wellcare ile bu alana iddialı bir giriş yaptık. Sindirim sağlığı, probiyotikler, burun sağlığı (Sinomarin), vitamin ve mineraller, bitkisel takviyeler ve kadın doğum olmak üzere farklı kategorilerde tamamlayıcı tedavi ve reçeteli ürünlerden oluşan geniş bir ürün gamına sahibiz. İlaç tarafındaki sağlam altyapımızla, tüketici sağlığı tarafında da inovatif, bilimsel ve güvenilir tamamlayıcı tedavi ürünlerimizle; doğumdan itibaren yaşam döngüsünün her aşamasında, sağlık problemlerine çözüm sunmayı ve yaşam kalitesini yükseltmeyi hedefliyoruz.

Ürünlerimizden de kısaca bahsetmek isterim:

Vitamin ve Mineral kategorisindeki ürünlerimizden Wellcare Vitamin D3, oral yoldan alınan ve D vitamini desteği sağlayan gıda takviyesidir.

Türkiye’de ilk defa sprey formda katkısız içerikle sunulan Wellcare Vitamin D3 serisi, D vitamini ve zeytinyağı içeriğinin yanı sıra bilimsel tanı tedavi kılavuzlarında çocuk ve yetişkinler için önerilen farklı dozlarda D vitamini içerir. Sprey şeklinde ağız içine püskürtülerek uygulandığı için doz aşımına da neden olmaz. Sprey formunda olan Wellcare Vitamin D3+K2’nin içeriğinde tek fısta 1000IU D3 vitamini, 25 mcg K2 vitamini bulunmaktadır. Hem Wellcare Vitamin D3 hem de Wellcare Vitamin D3+K2 ürünlerimiz renklendirici, tatlandırıcı, koruyucu ve katkı maddesi içermez.

Bir diğer ürünümüz Wellcare Vitamin C + Selenyum’un içeriğinde 1000 mg Vitamin C ve 200 mcg Selenyum bulunmaktadır. Portakal ve misket limon aromalı olan Vitamin C + Selenyum efervesan tablet, güzel tadı ve kolay içimiyle 11 yaş üzeri çocukların ve yetişkinlerin güvenle kullanacağı bir ürün olma özelliği taşımaktadır.

Bu kategorideki son ürünümüz dilaltı sprey formundaki Wellcare Vitamin B12. Metilkobalamin formdaki etken içeriği ile her fısta 1000 mcg Vitamin B12 sağlar. Vitamin B12 yorgunluk ve bitkinliğin azaltılmasına katkıda bulunur.

Sindirim sağlığı portföyümüz; Gaspass ile gaz birikimine bağlı şişkinlik, kramp, ağrı gibi sindirim sistemi sorunlarına 15 dakikada etki başlangıcı olan Türkiye’deki ilk ve tek formülasyonu ile çözüm sağlarken; kronik ve akut kabızlık problemlerine ise Macrogol 3350 içeren Constipass ile çözüm sunmaktadır.

Wellcare’in probiyotik markası Provim içeriğindeki probiyotikler; sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı ve bağışıklık sisteminin normal fonksiyonuna katkıda bulunmaktadır.

Provim Shape, etkinliği kanıtlanmış ve Kanada Probiyotik Rehberi’ne girmiş, patentli B420 suşu içermektedir.

Provim Daily tek kapsülde 5 milyar probiyotik mikroorganizma, B kompleks vitaminler, C vitamini ve Çinko kombinasyonu ile güçlü bir içeriğe sahip diğer ürünümüz.

Provim Kids Fast Melt üç farklı probiyotik, C vitamini ve çinko içerir. Probiyotik mikroorganizmalar sindirim sistemini düzenlemeye ve bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı olur. C vitamini ve Çinko bağışıklık sisteminin normal fonksiyonuna katkıda bulunur. Ağızda eriyen saşe formu sayesinde susuz içilmesi kullanım kolaylığı sağlarken doğal şeftali aroması içeren lezzetiyle, çocukların severek düzenli kullanımını kolaylaştırmaktadır.

Provim Kids damla, çocuklarda sindirim sistemini düzenlemeye ve bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı olmaktadır.

Bitkisel takviyeler kategorisinde yer alan Wellcare Immune Şurup; Afrika sardunyası (Pelargonium Sideoides), Propolis ve C vitamini içerirken; Wellcare Immune Efervesan Tablet ise Pelargonium Sidoides Kökü Ekstresi, Çinko ve C Vitamini içermektedir. Çinko ve C vitamini bağışıklık sisteminin normal fonksiyonuna katkıda bulunmaktadır. Wellcare Expera Şurup ise içeriğinde yer alan hatmi çiçeği kökü, kekik kuru ekstreleri ve Propolis ile bitkisel destek sağlamaktadır.

2020 yılı 2. yarısında portföyümüze katılan ve yüzde 100 doğal, etkinliği kanıtlanmış, tıkalı burnu açma özelliğine sahip Sinomarin, benzersiz formülü ile her yaş grubuna hitap etmektedir. Soğuk algınlığı başta olmak üzere, alerji ve sinüzit durumlarında oluşan tıkanıklıkta etkili olan Sinomarin’den günlük burun temizliği için de yararlanılmaktadır. Yeni doğandan itibaren başlayan kullanımı ile her yaş için 6 farklı ürün gamıyla gün içinde istenilen sıklıkta, diğer ilaç ve ürünlerle beraber sorunsuz olarak kullanılmaktadır. Bağımlılık yapmayan ve yan etkisi bulunmayan Sinomarin, kullanım sırasında kolaylık sağlayarak rahat nefes almaya yardımcı olmaktadır.

Wellcare olarak 2020 yılını  nasıl geçirdiniz?

2020 yılında tüm dünya birçok açıdan daha önce hiç yaşamadığı boyutta bir salgınla karşı karşıya kaldı. Bu süreçte hem psikolojik sağlığın hem de bağışıklığın her dönemde güçlü kalmasının önemi net bir biçimde ortaya çıktı. Zaten koruyucu sağlık bilinci son yıllarda artmaktayken 2020 yılında başlayan pandemi ile OTC ürünleri kullanma alışkanlığının ve farkındalığının çok ciddi bir ivme kazandığına şahit olduk.

Tüm firmalar gibi bizler de pandeminin ortaya çıkmasıyla 2020 başında planlarımız dışında bir tüketici talebi ile karşılaştık ancak güçlü global tedarikçilerimiz ve üretim altyapımız ile bu talebe anında karşılık veren nadir firmalardan biri olduk. Bu kritik dönemde etkin ve güvenilir ürünlerimizi toplum sağlığı için daima eczanelerimizde bulunur kıldık.

Wellcare, inovatif ürünlerle büyüyen bir marka. 2020 yılında %102 oranındaki büyümemiz ile pandemi sürecinde ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda hızlı aksiyonlar alarak Ar-Ge’mizde geliştirdiğimiz Vitamin C + Selenyum içeren Efervesan tablet ile Vitamin D3 + K2 lansmanlarımızı gerçekleştirdik. Portföyümüzde artan farklı formlardaki gıda takviyeleri için de üretim tesislerimizde gerekli ekipman ve hat yatırımlarını 2020’de hayata geçirdik.

Tüm bu zorlu pandemi sürecinde ise firmamızın dayanışma ve çalışan motivasyonu konularına verdiği ehemmiyet doğrultusunda önceliği çalışanlarımızın sağlığına verdik ve kadromuzu koruyarak büyüyen yapımızda yeni istihdam olanakları yaratmaya devam ediyoruz.

2021 yılında hedefleriniz neler? Eczanelerde yeni ürünler görecek miyiz?

2021 yılının da 2020 gibi pandeminin etkisi altında geçeceğini öngörüyoruz. Buna rağmen Wellcare olarak sektöre yeni ve farklı ürünler sunarak portföyümüzü genişletmeye ve büyümeye devam edeceğiz.

2021 yılının başında özellikle vitamin, mineral ve probiyotik kategorilerimize yatırım yapmaya başladık.

2016 yılından piyasaya sunduğumuz sprey formunda çocuklar ve yetişkinler için ayrı doz formları olan Wellcare Vitamin D3’ün yeni bir formu Wellcare Vitamin D3+K2’yi çok yakın bir süre önce tıbbın hizmetine sunduk.

Güvenilir ve kaliteli ürün sunma stratejimiz doğrultusunda tüketici odaklı iletişim faaliyetlerimize 2021 yılı Ocak ayı itibariyle yoğun olarak başladık. Bu çerçevede

Ocak-Şubat döneminde Tv ve dijital mecralarda iletişim yatırımlarımız oldu. Bağışıklığı destekleyen ürünlerimizi bir arada anlattığımız kampanyamıza çok güzel geri dönüşler almaya devam ediyoruz.

Yine pazarlama faaliyetlerimiz kapsamında 2020 yılında gerçekleştirdiğimiz, hekim ve eczacılara dijital platformlardan erişim ve tanıtım etkinliklerine 2021 yılında da güçlü bir şekilde devam edeceğiz.

Ben bu noktada pandemi sürecinde büyük bir özveri ile çalışan tüm sağlık çalışanlarına şükranlarımızı sunmak istiyorum.

Wellcare olarak ihracat yapıyor musunuz?

Wellcare markalı ürünlerimizin ihracatını başta komşu ülkeler olmak üzere Balkanlar, Afrika ve Uzakdoğu’ya yapmaktayız. Özellikle 2020 itibariyle bu alanda büyümeye de başladık. Bu topraklardan bir tüketici sağlığı markasını çıkararak ihracat portföyümüzü daha da genişletmeyi amaçlıyoruz.