Menopoz Belirtileri ve Yapılması Gerekenler

0

Günlük Tutun

Sıcak basmalarınızı tetikleyen şeyleri takip etmek için bir günlük tutun. Kafein mi? Alkol mü? Sıcak oda mı? Stres mi? Hepsi sıcak basmanın ortak nedenleri olabilir. Anlık sıcak basma başladığında, burnunuzdan yavaş ve derin nefes alın, ağzınızdan daha yavaş nefesinizi verin. Sık sıcak basmalar için doktorunuzla konuşun.

İnce kat kat battaniye

Geceleri, sıcak basmalar 3 dakika veya daha fazla sürerse ve sizi ter içinde kalmış ve uyuyamaz hale getirebilir. Ama sakin olmanın yolları da var. Kalın kıyafetleri ince hafif pijamalarla değiştirin. Yastığınızın altına bir torba donmuş bezelye veya plastik soğutucu kalıp koyun. Yastığı gece boyunca çevirin ve yüzünüzü serin tarafa koyun. Tek bir kalın yorgan yerine, bir kaç kat hafif battaniye tercih edin. Havanın hareket etmesini sağlamak için bir başucu fanı kullanın.

Yoga uykuya yardımcı

Araştırmalar gösteriyor ki yoga, tai chi ve meditasyon uyumanıza yardımcı olabilir. Herhangi bir egzersiz mutlaka fark yaratabilir. Alkol sizi daha sonra uyandıracağından tercih etmeyin. İçinde rahatlamanıza yardımcı olabilecek maddeler olan ılık bir süt için. Hala uyuyamadınız mı? Yataktan çıkın ve uykunuz gelene kadar kitap okuyun. Hala sorun yaşıyorsanız, kısa süreli uyku yardımcıları hakkında doktorunuzla konuşun.

Kuru kalmamaya dikkat

Hormon değişiklikleri vajinayı daha ince ve kuru bırakabilir ve bu da cinsel ilişkiyi ağrılı hale getirebilir. Şanslısınız ki, bu konuda eczacınızdaki birçok ürün yardımcı olabilir. Reçetesiz, su bazlı vajinal kayganlaştırıcıları veya vajinal nemlendirici deneyebilirsiniz. Doktorunuza veya eczacınıza ayrıca reçeteli vajinal kremler, kuruluk ve ağrılı cinsel ilişki için reçeteli haplar hakkında soru sorabilirsiniz. Ne kadar fazla cinsel ilişki yapabilirseniz, kan akışı o kadar iyi olur, bu da her şeyi sağlıklı tutar.

Cinsel ilişki bitmedi

Cinsel ilişki için daha fazla zaman ayırın. Masajı ve ön sevişmeyi de deneyin. Erotik ve sizin için yeni rutinleri arzu oluşturmanın yolları olarak kullanın. Hormon değişiklikleri ana nedendir. Ancak cinsel dürtülerinizi bozan diğer şeyler de aynı anda etki edebilir. Uyuyamama, mesane sorunu, depresif veya stresli hissetme durumlarında devamlılık halinde doktorunuza danışın.

Düzensiz adet

Tıpkı düzensiz adet dönemlerindeki gibi, aşırı duygusal bozukluklar yaşanabilir. Bunlar menopoz döneminde kadınlar için yaygındır. Eğer gençliğinizde kötü PMS (düzensiz adet) geçirdiyseniz, bu süre zarfında meydana gelen hormonal değişiklikler ileride daha da büyük ruh hali dalgalanmalarına neden olabilir. Yoga ve tai chi burada da yardımcı olabilir. Arkadaşlarınızla veya ailenizle eğlenceli şeyler yapabilirsiniz. Doktorunuz düşük doz doğum kontrol hapı, antidepresanlar ve ani ruh hali değişiklikleri için alternatif tedaviler önerebilir.

Uykunuzu tam aldınız mı?

Migrenler menopoz döneminde veya civarında kötüleşebilir veya ilk kez ortaya çıkabilir. Onları neyin tetiklediğini ve sıcak basmalarla birlikte ortaya çıkıp çıkmadığını görmek için bir günlük tutun. Bu şekilde onları azaltmak için adımlar atabilirsiniz. Gün boyunca küçük öğünler yemelisiniz. Bazen açlık da baş ağrısını tetikliyor olabilir. Uykusuzluk da bazen baş ağrısı yapar. Bu yüzden arada şekerleme yapabilirsiniz. Tedaviler kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bazıları migreni önleyebilir. Diğerleri onları daha az sıklıkta veya şiddetli hale getirebilir. Doktorunuzdan bu konuda destek alın.

Saçlara dikkat

Saçlar, menopoz döneminde daha hızlı incelebilir veya dökülebilir. Aynı zamanda, istemediğiniz yerde – çene ve yanaklarınızda – tüylenme ortaya çıkabilir. Sahip olduklarınızı kurtarmak için sert kimyasallar içermeyen şampuanlara geçin. Güneşten kaçının.

Ellisinden sonra sivilce

Ergenlik çağında sivilce olmasını bekliyorsunuz ama 50’li yaşlarda değil. Sürpriz: Menopoz döneminde de sivilce yaygındır. Nemlendiricinizin, güneş kreminizin, temizleyicinizin ve diğer yüz ürünlerinizin hafif ürünler olduğundan emin olun. Kullandığınız ürünlerde “Yağsız”, “gözenekleri tıkamayan”, “komedojenik olmayan” ve “aknejenik olmayan” kelimelerini arayın. Zor vakalar bile kısa zamanda düzelebilir.

Aktif olun

“Kullan ya da kaybet.” Bu basit ifade, bulanık düşünceyle savaşmanıza ve menopoz sırasında odaklanmanıza yardımcı olabilir. Beyninize yeni yollarla meydan okuyun. Bir hobi veya dil gibi yeni bir şey öğrenin. Stres seviyenizi düşürün. Stresle bağlantılı olabilecek daha fazla ateş basması yaşayan kadınlar, daha fazla hafıza sorunu yaşadıklarını da söylüyorlar. Bu yüzden stresi azaltın, beyni aktif tutmanın yollarına bakın.

 

REFERANSLAR:

Amerikan Dermatoloji Akademisi: “Yetişkin Akne.”

Cleveland Clinic: “Menopoz ve Seks,” Menopoz ve Uyku Sorunları. ”

Drogos, L. Menopoz, 13 Mayıs 2013’te çevrimiçi olarak yayınlandı.

FDA: “FDA, menopozla ilişkili sıcak basmaları için ilk hormonal olmayan tedaviyi onayladı.”

Greendale, G. Neurology, 26 Mayıs 2009.

Harvard Sağlık Yayınları: “Menopoz Belirtileriyle Başa Çıkmak.”

Uluslararası Dermal Enstitüsü: “Menopoz Nasıldır?