Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
GenelGüncelHaberler

KOLAJEN PAZARINDA TRENDLERİ BELİRLEYEN MARKA: SUDA COLLAGEN

Sağlıklı beslenme ve fit yaşam ürünleri konusunda sektörün lokomotifi Farmatek Satış Pazarlama Direktörü Volkan Şahin Demirkaya ile Farmatek, Suda Collagen, Suda Vitamin ve hedefler konusunda sohbet ettik.

Farmatek ne zaman kuruldu?  Faaliyet alanından biraz bahseder misiniz?

Farmatek 1996 yılından beri, herkesin sağlıklı ve fit yaşamasına yardımcı olmak için Türkiye’de sağlıklı beslenme ve fit yaşama konseptlerinin öncüsü olan bir firma.
LifeTime® Vitaminler markasını Türkiye pazarına tanıtan şirket olarak, güvenilir ve kaliteli vitamin formülleri ile sağlıklı destek arayanlara çözüm oldu. Nutrasötik endüstrisinin gelişmesinde önemli katkılarda bulundu. Her biri kendi pazarında amiral gemisi konumunda olan markalarımız ile vitamin, sporcu besini, fonksiyonel gıda ve elbette kolajen ürünleri
ile OTC alanında tüketici taleplerini karşılıyoruz.

Satışını gerçekleştirdiğiniz ürünleriniz neler? Üretimlerinizi nerede gerçekleştiriyorsunuz?

Zengin bir ürün gamımız var. Eczanelerde Suda Collagen ve Suda Vitamin markaları altında Türkiye’nin en zengin kolajen & vitamin ürün gamına sahibiz. Zeroshot ve Bigjoy Sports ve Bigjoy Foods markaları ile fit kalmak isteyen herkese Türkiye’nin en yenilikçi supplement’leri ve fonksiyonel gıdaları sunuyoruz. Bu yenilikçi projelerden birkaç örnek vermek isteriz: BIGJOY OnTheGo® ürünleri tüm atletizm ve sporcuların yarışma ve egzersiz süresince ihtiyacı olan hidrasyon, yaşamsal önem taşıyan ve kaybolan mineralleri geri kazandıran pratik ve elzem sportif ürünler profesyonel sporcularımız tarafından tercih
ediliyor. Ayrıca zayıflama sektöründe önemli yer alan ketojenik beslenme süresince kullanılabilecek KetoJoy® ürünleri Türkiye’de bir ilk olarak raflarda
yerini aldı. Suda Vitamin serisi ile Türkiye genelinde eczanelerde yerinizi almıştınız.

Bu grupta yeni ürünleriniz olacakmı? Eczane pazarındaki konumunuz nedir?

Koruyucu sağlık bilincinin artması ile beraber OTC pazarına talep artıyor. Biz de bu talebi her zaman yeni ürünlerle karşılıyoruz. Farmatek olarak en büyük avantajımız AR-GE konusundaki uzmanlığımız ve tüketici talepleri konusundaki tecrübemiz. Bu sayede tüketici trendlerini analiz ederek başka hiçbir yerde olmayan çok özel formülleri en doğru
formda sunabiliyoruz. Suda Vitamin altında karaciğer fonksiyonlarını desteklemeye yardımcı LIVAXINE, saç sağlığını koruma için HARECARE, yağ yakımına destek olmak için CLAMAX, prostat sağlığı için PROXINE gibi özel formüllere sahip pek çok ürünümüz var. Önümüzdeki dönemde de yepyeni ürünler ile eczane raflarında yer alacağız. Başarı ve fark yaratmanın ana noktaları pazarı, rakipleri ve paydaş beklentilerini çok iyi bilip doğru değerlendirmeler yapmaktan geçmektedir. Farmatek olarak bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalarda bu stratejiyle ilerledik ve 2022 hedeflerimize de her geçen gün daha rekabetçi,
inovatif ve daha güçlü öğeler katarak emin adımlarla ulaşmayı planlıyoruz.

Suda Vitamin’de kadın ve erkeklere ayrı ürünleriniz var. Bunlar neler ve neden ayrı ayrı ürünler yapıyorsunuz?
Kadın ve erkek metabolizmaları farklı olduğu için kullandıkları ürünlerin de farklı olmasını savunuyoruz. Örneğin Kadınlara özel probiyotik ürünümüz Fembotic içerisinde kadın üreme sistemi mikroorganizma florasına uygun olarak probiyotik suşları bulunmaktadır. Sadece kadın ve erkeklerin değil, farklı yaş gruplarının da farklı ürünler kullanması daha yararlı olacaktır. Bu yüzden ileri yaştaki bireyler için Multifem 50+ (kadınlara özel multivtaimin) ve
Multimen 50+ (erkeklere özel multivtaimin) ürünlerimiz bulunmaktadır.

Eczanelerde satılan Suda Collagen ilgi görüyor. Bu ürününüzden bahseder misiniz? Yeni formları olacak mı?

Suda Collagen, kolajen pazarında trendleri belirleyen marka konumundadır. Suda Collagen’i üretirken birinci önceliğimiz en yüksek kalitedeki ham maddeyi, Türk tüketicisinin kullanım alışkanlıklarına uygun şekilde sunmaktı. Cilt sağlığı için raflarda olan ürünlerimizde dünyanın en büyük kolajen ham maddesi üretici firmalarından biri olan Gelita firmasının patentli patentli Verisol kolajenini kullanıyoruz. Eklem sağlığı için olan ürünlerde ise yine Gelita firmasının patentli Tendoforte ve Fortigel kolajenle rini kullanıyoruz. Alman menşeili olan bu kolajenlerin ülkemizde kullanım hakkı sadece Farmatek firmasında bulunmaktadır.
Başta da belirttiğimiz gibi Suda Collagen, kolajen pazarındaki alışkanlıklara yön veren bir marka. Türkiye’de ilk defa içime hazır sıvı formu tekli paketler halinde sunduk. Probiyotik ile kolajeni zengin bir formül içinde buluşturarak cilt için en yararlı ürünleri bir araya getirdik. Tablet formunda tip 1-2-3 kolajen formlarını ilk defa bir araya getirdik ve tek tablette
en yüksek miktarda kolajeni tüketicilere sunduk. Toz, sıvı ve tablet formundaki aromalı ve aromasız ürünlerimize ilerleyen dönemlerde yenileri de elbette eklenecek.

Eczanelere ürünlerinizi nasıl ulaştırıyorsunuz? Eczanelerde ürünlerinize olan ilgi nasıl?

Türkiye pazarında yer alan ulusal ecza depolarıyla iş ortaklığı yapıyoruz. Ürünün ne olduğu değil, nihai tüketicideki algı ve beklentide neye karşılık geldiği önemlidir. Biz de ürünlerimizi tasarlarken bunu dikkate aldığımız için her kesimden ürünlerimize ilgi duyulmaktadır.
Sağlıklı yaşam ürünleri ve sporcu besinleri sektöründe de ürünleriniz var. Biraz da bundan bahseder misiniz?
Farmatek olarak sporcu besinleri alanında Türkiye’deki en köklü firmayız. Bigjoy Sports markası altında 200’den fazla tekil ürün ile en zengin ürün gamına sahibiz. Bugün sporcu besinleri pazarında standart olarak sunulan pek şeyi, ülkemizde ve dünyada pazara ilk biz sunduk. Örneğin protein tozlarını ve amino asitleri tekli pakette ilk biz satışa çıkardık.
Vücut geliştirme tarihinin en başarılı sporcuları arasında gösterilen Dennis James ile birlikte
çok özel bir preworkout (antrenman öncesi) ürününü, Predator’u geliştirdik.

Eczane pazarındaki 2021 hedeflerinizden bahseder misiniz?

2021 yılı her sektör için olduğu gibi bizim sektörümüz için de zor bir dönemdi. Ancak Farmatek olarak sektörün yaşamış olduğu krizi fırsata çevirmiş olduğumuzu düşünüyorum. Şöyle ki kolajen pazarındaki liderliğimizi açık ara devam ettirmekle birlikte Suda
Vitamin markasıyla da eczane raflarındaki yerimizi çok daha güçlendirme fırsatı bulduk. 2022’de öncelikli hedefimiz Suda Vitamin markamızın yatırımlarını artırarak firmamıza 2. bir lider marka kazandırmak olacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu