Kilo Vermeye İyi Gelen “Kötü” Gıdalar

0

Patates
Diyette patates önerilmez ama patates, yiyeceklerin içinde ençok doyurucu olan ve doyma Endeksi en üst sırada yer alan bir gıdadır. Esasında önemli olan onu nasıl pişirdiğinizdir. Haşlama daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar. Ayrıca haşlama sonrası sotelenmiş brokoli, soğan, sarmısak gibi sağlıklı bir sosla pişmiş olması da, başka bir lezzetli seçenek. Patates kötü şöhretini yağda kızarmış olanından alır. Patatesi doğrayıp biraz suda bıraktıktan sonra nişastası azalır. Ayrıca glütensizdir, muzdan daha fazla potasyum sunarlar. B6 ve C vitamini olarak da zengindir.

Makarna
Düşük glisemik diyetler (kan şekerinizi yükseltmesi daha uzun süren yiyecekler) yiyen insanlarla ilgili araştırmalarda, makul miktarda makarna yemenin zararlı olmadığı belirlenmiştir. Aslında, araştırmada katılımcılar makarna yerken hala kilo verebiliyorlardı. Sonuç olarak: Tam buğdaylı veya durum buğdaylı makarna yemeyi hedefleyin. Tam buğdaylı veya drum buğdaylı makarnalar, kan şekerinizi yükseltmez.

Fındık-Ceviz
Yağ ve kalori bakımından yüksek olabilir ancak kilo vermek için yemek listenizden çıkarmanız gerekmez. Aslında araştırmalar, haftada iki veya daha fazla bir porsiyon kuruyemiş yiyen kadınların obez olma olasılığının neredeyse % 25 daha az olduğunu ve fındık yemekten kaçınanlara göre daha az kilo aldıklarını söylüyor.

Peynir
Kalori sayıyorsanız, peyniri çok hesaba katmayın. Bir çalışma, düşük kalorili öğünlerinize kalsiyum açısından zengin düşük yağlı süt ürünleri dahil etmenin aslında biraz kilo vermenize yardımcı olurken, aynı zamanda kemik sağlığını da koruyabileceğinizi öne sürüyor.

Kahve
Kahve, kilo verme çabalarınızı tek başına sağlamaz ama araştırmalar, kahvede bulunan kafeinin aslında daha az aç hissetmenize ve daha fazla kalori yakmanıza neden olabileceğini gösteriyor. Ancak şeker ve krema eklemek onu sağlıksız hale getirebilir. Kremasız ve şekersiz kahveye diyetinizde yer vermekte fayda var.

Pirinç
Beyaz pirinci diyetinizden çıkardınız. Siyah pirinç de kalori bakımından yüksektir. Ancak kahverengi pirinç tüketmek, tam tahıl içeren düşük kalorili bir diyettir. Aslında daha sağlıklı bir vücut ağırlığı tutmanıza da yardımcı olabilir. Kendinizi tok hissetmenizi sağlayan liflere ek olarak, kahverengi pirinç ile B1 ve B6 vitaminleri, magnezyum, selenyum, fosfor ve manganez de alırsınız. Kahverengi pirinci sınırlı, mantıklı porsiyonlarla kilo alma konusunda endişelenmeden tadını çıkarabilirsiniz.

Çikolata
Çikolata almanın püf noktası, bitter yemek ve porsiyonları küçük tutmaktır. Bitter çikolata antioksidanlarla yüklüdür ve araştırmalar, insülinin açlık duygularını kontrol ederken vücudunuzun daha iyi çalışmasına yardımcı olduğunu da söylemektedir. Bitter çikolata,  sağlıklı bir öğün için ideal bir tatlı ikramı olabilir.

Patlamış Mısır
Diyetinizden patlamış mısırı tamamen çıkartmayın. Patlamış mısıra evet diyebilirsiniz ama tuzu ve yağı çıkartın. Air fry (yağsız- sıcak hava ile pişirme) sistemi ile patlatılmış mısır da harika bir lif kaynağıdır ve açlığınızı giderir. Böylece fazla yemek yeme olasılığınız da azalır.

Tam Yağlı Süt
Zayıflamak için tam yağlı süt içmek garip gelebilir..!? Ancak uzmanlar durumun böyle olabileceğini düşünüyor. Araştırmalar, sık sık bir bardak tam yağlı süt içmenin kilo alımını artırmadığını ve hatta kaybetmenize yardımcı olabileceğini gösteriyor. Nasıl çalıştığından henüz emin olunmasa da, bunun nedeni yüksek yağlı süt içeriğinin sizi hızlı bir şekilde doyurması, tok tutması ve başka yiyeceklerle aşırıya kaçmanıza engel olması olabilir.