Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
GenelGüncelRöportajlar

GIDA TAKVİYESİ ÜRETİMİNDE AVRUPA İLE YARIŞACAK DURUMDAYIZ

Yurtdışı firmaların temsilciliği ve distribütörlüğü yanında sektörle ilgili danışmanlık, regülasyon, formülasyon, teknik destek ve ürün geliştirme hizmetleri veren Bayfar Medikal Genel Müdürü Abdullah Uzun dergimize konuk oldu. Uzun, 2021 yılında takviye edici gıda pazarının tüm güçlüklere rağmen kutu bazında %20 büyüdüğünün altını çizerek, 2022 yılında da zorluklara rağmen ihracat için fırsatlar sunabileceğini belirtti.

Bu sayımızda Bayfar Medikal Genel Müdürü Abdullah Uzun sorularımızı cevapladı. Uzun ile gıda takviyesi pazarının durumu ve Bayfar’ın sunduğu hizmetleri konuştuk. Detaylar röportajımızda…

Yeni yılın ilk ayındayız Bayfar olarak 2022’den beklentileriniz nelerdir?

2021 yılında takviye edici gıda pazarının tüm güçlüklere rağmen kutu bazında %20, Türk Lirası bazında ise %30’un üzerinde büyüdüğünü değerlendirmekteyiz. 2022 yılında tüm dünyada ve ülkemizdeki ekonomik gelişmeler ve pandemiden kaynaklı tedarik zincirlerindeki problemlerin geçen yıldan daha sert şekilde öne çıkacağı bir yıl beklemekteyiz. Ancak, sektörümüzün sahip olduğu  güçlü altyapı ve bilgi birikimi ile dinamik pazar yapısı en önemli olgulardır. Önceki yıllarda uygulamaya konmuş yerelleşme politikaları ve firmaların sürekli yaptıkları yatırımlar uluslararası pazarda ülkemizi rekabetçi ve yüksek potansiyeli olan bir konuma getirdi. 2022 ihracat için de fırsatlar sunacaktır. 

Bayfar Medikal 20’nci yılını geçtiğimiz günlerde kutladı. Siz de bu firmada 15’inci yılınızı doldurdunuz. Bu yıllar içinde sektörde ne gibi değişimler oldu?

Geçen 15 yılı düşündüğümüz zaman dünya her anlamda değişti. Bununla birlikte ilaç sektörü, sağlık sektörü, gıda takviyesi sektörlerinde gelişmeler ve değişimler yaşadı. Bu alanların hepsinde dünyadaki Capsugel, Lonza gibi önemli paydaşlarla birlikte çalıştığımız için dünyadaki trendleri, edindikleri tecrübeleri ve yenilikleri ilk elden Türkiye’deki partnerlerimizle uygulama şansımız oldu. Birçok üründe dünyada başka firmada olmayan ürünleri Türkiye’de pazara sunduk. Dolayısıyla bu tür yenilikçi çözümlerle çok önemli ölçüde pazarın gelişmesine katkı vermiş olduk.

Türkiye gıda takviyesi sektörü hakkında neler düşünüyorsunuz? Sizce ne gibi problemler var? Çözüm önerileriniz nelerdir?

2001 yılından itibaren firmamız gıda takviyelerinin ülkemizde modern formlarda üretilmesi için ekipman, kapsül, ham madde, know-how, teknik ve regülasyon bilgi desteği sağlayarak yerli üretimi teşvik eden öncü bir rol üstlendi. Bugüne kadar birçok aşamadan geçen sektör 2013 yılında o zamanki adıyla Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından yayımlanan mevzuatlardan sonra çağdaş bir yapıya kavuşmuştur. Sağlık Bakanlığı TİTCK tarafından yayınlanması beklenen Sağlık Beyanları yönetmeliği, tüketicinin korunması, haksız rekabeti önleme, tüketici farkındalığı ve sektörün gelişimi için önem taşıyor. Bugün geldiğimiz aşamada Amerika ve Avrupa gibi gelişmiş pazarlarda bulunan en yenilikçi ve patentli ürünleri Türkiye pazarında yerli firmalardan bulabiliyorsunuz. İşimiz gereği Avrupa’da birçok fabrika ziyareti gerçekleştirdik. Türkiye’deki özellikle son dönemde yeni teknolojilerle donatılmış tesisler bu firmalarla yarışacak düzeydedir. Henüz çok genç olan Türkiye pazarı bu haliyle hem satış hacmi hem de ihracat potansiyeli taşırken akademik kadrosu, bilgi birikimi, endemik bitki çeşitliliği ve çağdaş yatırımcılarıyla ham madde üretimi için gelecek vaat etmektedir.

Kısaca Tanıyalım

Bayfar Medikal, Ö. Faruk Bayrakdar tarafından 2001 yılında İstanbul’da kuruldu. Kuruluşumuzun 20. Yılını kutluyoruz. Ben de 15 yıldır bu ailenin bir parçasıyım. Bu 15 yıl boyunca her alanda tecrübe kazanma şansım oldu. Hem ilaç hem de gıda takviyesi gibi alanlarda çeşitli görevler üstlendim. Bunun yanı sıra uygulama, üretim, regülasyon alanlarında da tecrübe edindim. 2 yıldan beri de genel müdürlüğünü üstlendim Capsugel ve Lonza gibi kendi alanındaki öncü ve lider firmaların temsilciliği ve distribütörlüğünü alarak ilaç, gıda ve takviye edici gıda, otc, kozmetik, veterinerlik ve pet ürünleri gibi alanları içeren sağlık sektöründe faaliyet göstermekteyiz.

Bayfar olarak ne gibi hizmetleriniz var?  Hizmetlerinize katmayı düşündüğünüz alanlar var mı?

Yurtdışı firmaların temsilciliği ve distribütörlüğü yanında sektörle ilgili danışmanlık, regülasyon, formülasyon, teknik destek ve ürün geliştirme hizmetleri vermekteyiz. Çeşitli polimer tipleri ve özel teknolojilerle geliştirilen kapsüllerimizin sahip olduğu çözünme profilleri ve teknik avantajları ürün ve uygulama odaklı çözüm sağlar. Ürün odaklı bu çözümler iş ortaklarımızın bitmiş ürünlerini rekabette ayrıcalıklı bir konuma getirmektedir. Ürün portföyümüz bitkisel ve hayvansal boş kapsül, otomatik, yarı-otomatik ve manuel kapsül dolum makineleri, ham maddeler ve özel formdaki bitmiş ürünlerden oluşmaktadır. İlaç sektörü için bu ürünlere ek olarak ilaç etken maddeleri, tıbbi cihaz ve bitmiş dosyalar da sağlamaktayız.

Pandemi dönemi her alanda etkisini gösterdi. Siz bu durumdan nasıl etkilendiniz? Etkileri minimize etmek için ne gibi önlemler aldınız?

Lonza’nın tüm dünyada lider kapsül üreticisi olmasına ve yıllık üretim kapasitesinin tek başına global ihtiyacı karşılayabilmesine rağmen, ilaç ve gıda takviyesinde çok hızla artan talep ile pandeminin oluşturduğu şartlar tedarik zincirinde büyük zorluklara ve teslim sürecinin uzamasına yol açmaktadır. Lojistik partnerimiz ile acil önlemler alarak öncelikle lojistik riskleri minimize ettik. Türkiye’deki stoklarımızı artırarak iş ortaklarımızın üretimlerini garantiye aldık. Çeşitli tip, ebat ve renklerde toplam 110 farklı kapsülde sektörün bir yıldan fazla ihtiyaç duyacağı stok bulundurmaktayız.

“Sağlıkta Pusulanız” sloganının kapsamı nedir? Bizim için biraz açabilir misiniz? 

Sağlık sektörü çok geniş, kompleks yapıdan oluşmaktadır. Ham maddeden bitmiş ürün üreticisine, ARGE firmalarından fason ve satış

firmalarına kadar birçok profildeki firmalar ilaç, gıda, gıda takviyesi,

otc, tıbbi cihaz, kozmetik, hayvansal ürünler gibi birçok sektörde faaliyet

gösteriyor. Bayfar Medikal olarak, güçlü iş birlikleri, deneyimi ve bilgi birikimiyle her profildeki firma, ürün ve hedef pazara yönelik oluşturduğumuz modeller ile iş ortaklarımızı en doğru yoldan hedefe ulaştırıyoruz.

Devam eden AR-GE ve ruhsatlandırma çalışmalarınız var mı? Var ise kısaca bahsedebilir misiniz? 

Lonza, bütçesinin çok büyük bir bölümünü AR-GE’ye ve ürün geliştirmeye ayırarak sektörün ihtiyaçlarına ve yenilikçi ürün geliştirmesine olanak sağlayan sürekli yeni çözümler sunmaktadır. Kimyasal ek katkı ve enterik kaplama gerektirmeyen “bağırsakta çözünen bitkisel kapsül” DRcaps®, çoklu çözünme profiliyle sinerjik etki sunan “kapsül içinde kapsül” DUOCAP®, “ağızda dağılan bitkisel kapsül” PlantCaps®, “gıda konsantresi ile renklendirilmiş bitkisel kapsül”, bilimsel çalışmalarla desteklenmiş UC-II®, Carnipure®, ResistAid®, L-OptiZinc® gibi ham maddeler bunların bazılarıdır.

Gıda, İçecek ve Tarım Politikaları Araştırmaları Merkezi (GIFT) tarafından düzenlenen GIDA+ Ödülleri’nde jüride yer alıyorsunuz. Ödül töreninden bizlere kısaca bahseder misiniz? 

Birçok alanda ödül törenleri düzenleniyor. Altın Havan da ilaç ve eczacılık sektöründe en önemli ödül töreni. GIFT de gıda takviyeleri konusunda aktif görev aldığımız için bizi davet etti. 65 kişilik jürinin içinde ben de olacağım. Jüride farklı alanlarda önde gelen isimler yer alıyor. Burada yapmak istediğimiz, gıda alanında en yenilikçi, en çevreci ve en fark yaratan ürünleri ödüllendirmek. Bu yıl ilk defa düzenlenecek. Başvuru için; “https://gift.org.tr/basvuru/” linki ziyaret etmeniz ve formu doldurmanız yeterli.

 En önemli paydaşlarınız eczacılar. Dergimiz aracılığıyla eczacılara neler söylemek istersiniz? 

Eczacılar tüketicilerin en yakın sağlık danışmanı olmalarının yanı sıra, tüketiciyle sektörü, sektörle ise tüketiciyi kavuşturma kilit rolünü de

üstleniyor. Eczacıların üstlendikleri halk sağlığı hizmetinin önemi özellikle pandemi sürecinde bir kez daha kanıtlandı. Birçok eczacı ve eczane çalışanının bu mücadelede maalesef hayatını kaybettiğini medyadan takip ettik. Eczacılara ve tüm sağlık emekçilerine teşekkür eder hayatlarını kaybedenlerin ailelerine ve sevenlerine tekrar başsağlığı dileriz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu