Evde kaldığımız günlerde kilo kaybının sağlamak için nelere dikkat edebiliriz?

0

Güçlü bir bağışıklık sistemi için sağlıklı beslenme oldukça önemlidir. Her besinden fazlaca tüketmek, bedeni yormamak için egzersizi tamamen bırakmak, ağırlık artışının bağışıklığı koruduğunu düşünmek doğru değildir. Vücut yeteri kadar besin alarak hem ihtiyacı kadar besin öğeleri alırken, fazla aldığı besin öğelerini depolayarak yağlanmaya sebep olur, evde olduğunuz süre içerisinde ise hareketsiz kalmak ise bölgesel yağlanmayı artırır. Bu durum özellikle iç organların sağlığını korumak için karın bölgesinde olmamalıdır.

Her gün beslenmenize mutlaka eklenecek besinler

Yeşil çay, kefir/probiyotik yoğurt, Ev turşusu, şalgam suyu, soğan, sarımsak, pırasa, balık, keten tohumu,ceviz,chia tohumu, karanfil, turunçgiller, koyu yeşil yapraklı sebzeler

Evde hareketsiz kaldığınızı düşünerek, sık sık şekerli, unlu gıdalar tüketmekten uzak durmaya çalışın.

Su yerine çay, kahve gibi içecekleri artırmadan, suyu yeterli miktarda tükettikten sonra kafein içeren içecekleri de günde 2-3 fincanı geçmeyecek şekilde tüketebilirsiniz.

Atıştırmalık ve abur cubur tüketimi yerine, dondurma, meyve, kuruyemiş, düşük şekerli ve yağlı ürünler tercih edin. Akşam öğünlerini geç saatlere bırakmamaya özen gösterin. Stresinizi azaltacak aktiviteler yapmaya çalışın. Stres artışı, günlük kalorimi alımınızı artırabilir. 5-HTP desteği, yeme bozuklukları, stres depresyona bağlı aşırı yeme gibi psikolojik ve serotonin seviyeleri azlığı ile oluşan sorunlarda kullanılmaktadır. Direkt zayıflatıcı bir etkisi bulunmamaktadır ancak stresin azaltılmasını sağlayarak dolaylı olarak strese bağlı alınan kaloriyi azaltır. Uykunuzu düzenli almaya özen gösterin. Özellikle verimli uyku alabileceğiniz saatleri dinlenerek veya uyuyarak değerlendirin. 12.00- 8.00 veya 01.00- 9.30 gibi. 5-HTP serotonin dışında melatonin üretimine de yardımcı olarak uyku kalitesini düzenlemeye yardımcı olur.

Hareketsizliğe bağlı vücudumuzda fazla su tutulumu olabilir bunu ödem olarak açıklayabiliriz. Yeşilçay, su, maydanoz, kiraz sapı çayları, biberiye, ananas, turp, pancar, salatalık, kayısı tüketimi ödem şikayetleri azaltabilir. Bromelain, ananastan elde edilen ve özellikle proteinlerin sindirimini sağlayan bir enzimdir. Ödem ve iltihap giderici özelliklerinden dolayı selülit giderici olarak da önerilebilmektedir.

Karantina günleri ile birlikte marketlerde sadece kolonya, un, makarna, kuru gıdalar tüketilmedi. Gofret, çikolata, cips, cola vb. gibi abur cubur ürünlerin satıldığı reyonlarda ne yazık ki boşaltıldı.Uzun dönemde tüketilmek için alınan abur cuburlar alışverişten hemen sonraki birkaç günde tükeniyor. Eve alındığında bir yiyeceği reddetmek daha zor oluyor. Bu yüzden evinize sağlıksız, paketlenmiş, yüksek kalorili yiyecek almayın. Tatlı tüketmek istediğinizde, meyve tüketebilirsiniz. Meyve yeterli olmuyorsa meyve şekeri ile tatlandırılmış tatlılar tüketebilirsiniz. Krom minerali, şekerin vücutta kullanımını arttırarak, aşırı tatlı yeme isteğini baskılar. Biyolojik olarak aktif olan krom vücutta insülin kofaktörüdür . İnsülin hormonu açlık kontrolüne, enerji üretimini ayarlamaya, kolesterol kullanımına yardımcı olur. Kan şekeri olan glikoz insülin yeterli derecede üretilemezse ve\veya kullanılamazsa hücre içine geçip enerjiye dönüşemez dolayısıyla fazla olan kan şekeri karaciğere gelerek burada yağ olarak depolanır. Tarçın, hücrelerin glukoz kullanma yeteneğini artırarak şeker metabolizmasına yardımcı olur. Kan şekeri dengesini düzenleyici etkinlik sağlar. Yatar ve dinlenir vaziyette iken vücudumuzun iç organlarının çalışarak harcadığı enerjiye bazal metabolizma denir.Bazal metabolizması ve fiziksel aktivitesi yüksek olan kişiler, kilo kontrolü konusunda zorlanmaz. Yeşil çay ekstresi, kırmızı biber, karabiber gibi metabolizmayı hızlandıran etken maddeleri içeren gıda takviyeleri ya da gıda içerikleri tercih edilebilir.

Sağlıklı beslenme ve doğru besin destekleri seçimi ile düzenli ve kalıcı kilo kaybını sağlayabilirsiniz.

Uzman Diyetisyen Ezgi Öztürk