Enflamasyonla (iltihaplanma) Mücadele İçin Alınması Gereken Takviyeler

0

A vitamini
Bağışıklık sisteminizi güçlendirir ve bulaşıcı hastalıklara karşı korur. 1-2 hafta boyunca 10.000 (IU) almak, egzersiz sonrası ağrıyan kaslarınızın iyileşmesine yardımcı olabilir. A vitamini de gıdalardan almak kolaydır. Karaciğer, balık yağı, süt, yumurta ve yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunur.

Bromelain Enzimi
Ananasta bolca bulunur. Eğer ananas yiyorsanız anti-enflamatuar güçler barındıran ve bağışıklık sisteminizi destekleyen bu enzime sahipsiniz demektir. Bazen tendon ve burkulma gibi küçük kas yaralanmalarını tedavi etmek için vücut bu enzimi kullanır. Bazı çalışmalar, bromelain’in diş, burun ve ayak ameliyatlarından sonra iltihabı hafifletebileceğini de göstermiştir. Doktorlar genellikle kapsül veya tablet olarak almayı önerir. Bunun nedeni, bir bardak ananas suyu içmek bazen yeterli gelmeyebilir.

Kapsaisin
Acı biberlerdeki acılığı veren moleküldür. Vücudunuzun iltihaba tepkisini kontrol eden bir grup proteini durdurur. Doğrudan cildinize sürdüğünüz çoğu krem ürünlerde kapsaisin maddesi bulunmaktadır. Ayrıca gastrointestinal bir sorun yoksa soslarınızda ve etli yemeklerinizde bolca kurutulmuş kırmızı biber kullanabilirsiniz. Zamanla acı bibere alışmak da mümkün olabilmektedir. Her gün aldığınız dozu azar azar artırabilirsiniz.

Kedi Pençesi Bitkisi
Kancamsı yapraklarından adını alan bu asma türü bitki, Güney ve Orta Amerika’da yetişir. Romatoid artritiniz varsa, yardımcı olup olmayacağını doktorunuza sorun. Bazı çalışmalarda Kedi Pençesi Bitkisi ile yapılan çaydan içen kişilerin daha az eklem şişliği ve ağrısı olduğu belirlendi. Kedi pençesinde ayrıca bağışıklık sisteminize yardımcı olduğu düşünülen bileşikler de bulunur. Hap veya kapsül olarak da satılır.

Kurkumin-Zerdeçal
Kurkumin zerdeçalda bulunur ve baharata sarı rengini verir. Bu geleneksel Hint şifalı bitki, doğal antioksidan ve antienflamatuar özellikleriyle bilinir. Çalışmalar, kurkuminin artrit, iltihaplı bağırsak hastalığı ve yağlı karaciğer hastalığı gibi bazı durumlarda yardımcı olabileceğini gösteriyor. Baharat olarak yemeklerinizde, çorbalarınızda kullanabilirsiniz. Karabiber ile birlikte kullanılması etkisini artırmaktadır.

E vitamini
Antioksidanlarla dolu E vitamini, bağışıklık sisteminizi güçlendirir ve ayrıca iltihabı hafifletebilir. Romatoid artritiniz varsa, standart tedavi ile kullanıldığında ağrıyı kontrol altına almaya yardımcı olduğunu görebilirsiniz. Yediğiniz gıdalardan kolayca alabilirsiniz. Zeytinyağı, badem, yer fıstığı, et, süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler ve zenginleştirilmiş tahıllarda bulunur. Ekstra E vitaminine ihtiyacınız varsa, doktorunuz onu damla veya kapsül şeklinde reçete edebilir.

Sarımsak
Aslında kokusuna değer. Sarımsak, enflamatuar (iltihaplanma) enzimini yavaşlatır ve kanın kaslarınıza ulaşmasının önünü de açar. Yemeklerinize her zaman 2-4 diş taze sarımsak ekleyin. Sarımsak yağını doğrudan şişmiş eklemlere ve kaslara da sürebilirsiniz.

Zencefil
Araştırmalar, zencefilin ibuprofen’e benzer anti-enflamatuar güçlere sahip olduğunu gösteriyor. Bir çalışma, zencefil ekstresinin romatoid artritte ve steroidlerde şişmeyi azalttığı tesbit edildi. Egzersiz sonrası kas ağrılarınızı da kesebilir. Taze zencefil bu yararları elde etmek için yeterli olmayabilir. Zencefil kapsüllerinde, etiketteki “süper kritik ekstraksiyon” kelimelerini arayın. Bu saf olduğu anlamına gelir.

Omega-3 yağlı asitler
Vücudumuzun omega-3 yağ asidine çok ihtiyacı vardır. Balık yağı takviyeleri Omega-3 ile doludur, önerilen miktarı belirli diğer gıdalardan da alabilirsiniz. Bunlar arasında somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar, lahana, sebze ve keten tohumu yağları, kuruyemişler ve keten tohumu ile beslenen tavukların yumurtalarında bulunur.

Resveratrol
Bu doğal bileşik bazı meyvelerde ve kuru yemişlerde bulunur. Bazı araştırmalar, artritte etkili olabileceğini düşündürmektedir. Siyah üzüm, yer fıstığı, antep fıstığı, yaban mersini, kızılcık veya dutta bol miktarda bulunur.

SAM-e (S-adenosylmethionine, SAMe)
Bu bir robotun adı gibi gelebilir, ancak vücudunuzdaki doğal bir bileşiğin kısaltmasıdır. Çalışmalar, iltihabı kontrol edebileceğini ve osteoartrit tedavilerinde işe yarayabileceğini gösteriyor. Ağızdan alabilir haplarla günde bir kapsül alabilirsiniz. Almadan önce mutlaka doktorunuzla konuşun. Antidepresanlar dahil bazı ilaçlarla etkileşimi olabilir.

Çinko
Tüm vücudunuzun, iltihaplanmayı önlemeye yardımcı olabilecek bu mikro besine her zaman ihtiyacı vardır. Yemeğinizle zaten yeterince çinko almış olabilirsiniz. Çinko tavuk, kırmızı et, kabak çekirdeği ve zenginleştirilmiş tahıllarda bulunur. Çinko desteğine ihtiyacınız olabileceğini düşünüyorsanız, önce doktorunuzla konuşun. Çinkonun fazlası ve bazı ilaçlarla etkileşimi sorunlara neden olabilir.